Módne doplnky minulého storočia, šperky a peňaženky. Rukavice s drobnými peňaženkami v dlani na uloženie cestovného do auta nie sú prekvapivo nové, komentoval Godey’s Magazine v júli 1886. Pančucha s malým vreckom vloženým na vonkajšiu časť kolena je však celkom fin de siecle. Táto schránka má držať hodinky alebo taký šperk, ktorý človek nenosí. Na hodvábnych pančuchách sú tieto vrecká prepracované výšivkou.

Módne trendy 19. storočia, šperky, peňaženky, retiazky

Bolo to dosť odvážne, pretože na uloženie pokladu bolo potrebné nadvihnúť sukňu. Veľmi v móde bol aj zlý vzhľad hada. Denník The Ladies’ Home Journal v októbri 1891 uviedol: „Krútiaci sa zlatý had s prekrývajúcimi sa šupinami rôznych odtieňov tvorí jednu z najnovších retiazok kráľovnej. Chvost končí otáčanie hodiniek, zatiaľ čo hlava drží vo svojich zlomyseľne vyzerajúcich čeľustiach zápasiaceho vtáka z perál a rubínov.

Aj so zlovestným prvkom malo oblečenie a doplnky ľahký, jemný vzhľad. Živôtiky boli mäkké a dizajnéri nestrácali čas vytváraním množstva čipiek. The Ladies’ Home Journal ich opísal v roku 1891 v článku „Novelties in Jewelry“: Nejaký podnikavý klenotník vynašiel čipkovaný špendlík, ktorý vďaka svojej jedinečnosti a vynaliezavosti naplní srdcia triedy hľadajúcej novinky extázou.

Predstavuje smaltovaný púčik ruže na konci vetvičky, na ktorej je zavesený jeden zelený list. Keď je tento list stlačený, okvetné lístky ruže sa otvárajú a odhaľujú fotografiu obklopenú rubínmi, diamantmi a zafírmi. Zvláštnosťou, ktorá by mala podnietiť komentáre, je čipkovaný špendlík znázorňujúci supa, ktorý sa chystá chytiť z hniezda poletujúceho vtáka. Sup je z bohatého zlata s podlhovastým opálom vloženým do chrbta, pričom jeho obeťou sú diamanty a smaragdy.

Dva pestré vtáčiky obkolesené vavrínovým vencom, v ktorom sa uhniezdia malé diamanty, ktoré tvoria čipku, ktorá bude k videniu túto jeseň. Klobúky boli zložitou súčasťou každého šatníka a boli navrhnuté v rôznych štýloch. Obľúbené boli ruské turbany a anglické turbany „s korunami zodpovedajúcimi obleku a lemované kožušinou alebo perím“.

Vo vydaní Godeyho z októbra 1896 sa uvádzalo: „Oceány chocholov budú veľmi opotrebované. Krémové plstené klobúky s ozdobami rovnakej farby sú štýlové na večerné nosenie. Elegantné capoty zo zamatu žiarivých farieb posiate drahokamami alebo vyšívané zlatom sú to pravé pre divadlo.“

Kráľovná Viktória, Alexandra, vysoký krk

Royal stále ovplyvňoval módu. Až v roku 1891 súhlas kráľovnej Viktórie ovplyvnil prijatie módy. The Ladies’ Home Journal to potvrdil vo svojich módnych návrhoch na október: „Dlhé rukávy budú aj počas zimy v móde a ženy, ktoré majú rady jemné čipkované volány, ktoré im padajú na ruky a vyzerajú tak malé, si môžu dopriať. v tejto fantázii a mať nielen vedomie, že majú dobrý vkus, ale aj to, že ide o módu schválenú anglickou kráľovnou.“

Keďže Alexandra bola atraktívna, ovplyvňovala módu ešte predtým, ako sa stala kráľovnou. Vysoké výstrihy a goliere dopĺňali jej dlhý elegantný krk. Keď si to uvedomila, často ich nosila. Začína móda, ktorá podnietila Godey’s Magazine z roku 1896 k poznámke: „Obliekanie s vysokým krkom je práve v móde. Pásik na krk zo zamatu alebo stuhy asi dva a pol palca je regulovaná hĺbka. Na zvýšenie výšky je na vnútornej strane pásika našité riasenie z hodvábu alebo stuhy, ktoré sa vpredu zužuje a je extrémne vysoké a vzadu sa rozširuje.

Na večer Alexandra uprednostňovala náhrdelníky typu choker alebo „obojky pre psov“. Čoskoro ich nosili ženy po celom Anglicku, Európe a Amerike. Perly boli ďalšou z jej obľúbených. Vďaka tomu sú ešte žiadanejšie pre širokú verejnosť.
Chatelaines vyšli z módy v 60. rokoch 19. storočia, no Alexandra oživila módu
Chatelaines vyšli z módy v 60. rokoch 19. storočia, no Alexandra oživila módu tým, že si jeden obliekla. V roku 1887 časopis Young Ladies’ Journal považoval za potrebné vysvetliť mladšej generácii, čo je to chatelaine: „Táto chatelaine pozostáva z ozdobného háčika na pripevnenie k pásu, z ktorého je zavesených päť retiazok, z ktorých každá drží nejaký článok potrebný na pracovný stôl, napríklad držiak na náprstok, nožnice vyrobené tak, aby sa v prípade potreby pripevnili na hroty, poduška a miera.

V niektorých modeloch sú tieto vymenené za strieborný peračník a fľaštičku s vôňou alebo malý zápisník, zatiaľ čo niektoré dámy uprednostňujú striebornú píšťalku alebo kruh na zavesenie zväzku kľúčov.

V roku 1891 sa u chatelainov začali prejavovať známky secesného vplyvu. V októbrovom vydaní Ladies’ Home Journal sa jedna opísala takto: „Pre držiteľa motýľa, strieborný albatros s roztiahnutými krídlami, z ktorého peria závisia mnohé ozdobné reťaze, sa nepochybne stretne s uznaním medzi ľuďmi s umeleckým vkusom.

Aj pri všetkých týchto vplyvoch mala Američanka pocit, že Royal stráca svoj pôvab. V roku 1902 sa Delinátor sťažoval: „Kráľovná Alexandra sleduje módu s odstupom a hľadá skôr vhodné a krásne ako nádherné. Čoraz dôležitejšiu úlohu vo vývoji módy zohrávali aj hviezdy divadla. Článok v časopise Young Ladies Journal vysvetlil, ako vznikli nové štýly: V divadle sú predstavené nové modely.

Pri skúšaní hry má hlavná herečka dlhé konzultácie ohľadom šiat a účesu, ktoré má nosiť so svojou módnou a krajčírkou. Spoločne vymýšľajú modely, ktoré sa hodia k úlohe a postave herečky a vo všeobecnosti vytvoria niečo veľmi nápadné a nekonečne sa stávajúce. Dámy, ktoré na javisku vidia, že herečka vyzerá mimoriadne pekne s istým klobúkom, si samozrejme želajú mať podobný účes.

Young Ladies Journal