Pozrite si Film Odviate vetrom a väčšina z vás spozná oblečenie, účesy zo 60. a 70. rokov 19. storočia. Spravili to skutočné nádherné šaty a upravené účesy, ktoré nosili dámy toho obdobia. Kto by mohol zabudnúť na elegantné šaty, ktoré si Scarlett vyrobila zo svojich zelených zamatových závesov? Scéna, v ktorej Scarlett, oblečená v smútočných šatách, tancovala s Rhettom Butlerom, je stále vrytá do mnohých myslí. Šperky zo 60. a 70. rokov 19. storočia možno najlepšie opísať ako ťažké, masívne a pevné.

Film Odviate vetrom, nádherné, elegantné šaty a upravené účesy

Masívnosť sa rovnala dobre vyrobenému a pevnému. Čím väčší je kus nábytku alebo šperk, tým určite musí byť lepší. Farby boli tiež vizuálne ťažké. Bohaté červené zamaty pokrývali nielen nábytok a okná, ale aj „neduhy“. Pocit bohatstva bol všade. Najvýraznejšou črtou módy bola kruhová sukňa, ktorú predstavila princezná Eugenie v Paríži.

Nebolo nezvyčajné použiť až 30 yardov materiálu na jednu sukňu. Napriek tomu mali tendenciu zmenšovať pás a malé pásy boli rozhodne v móde. Na minimalizáciu pásu boli použité aj čipkované korzety. Niektoré dámy nosili šnurovanie tak tesne, že podliehali mdlobám. Na ďalšie zvýraznenie pásu sa do obľuby dostali spony. „Spony na pásoch teraz nadobudli kolosálne rozmery, ale vo všeobecnosti ide o napodobeniny a nie o pravé zlato a striebro…“ Peterson’s Magazine z novembra 1864 pokračoval: „Naháňané spony sú výraznejšie ako obyčajné mŕtve , keďže im spracovanie pridáva na kráse.

Perleťové spony sa nosia k bielym šatám; a je módne nosiť pracku vpredu aj vzadu v páse.“ Náhrdelníky zdobili každý krk. „Náhrdelníky alebo veľmi hrubé retiazky sa stali nepostrádateľnými pri nízkych šatách a nosia sa aj s vysokými košieľkami a švajčiarskymi živôtikmi,“ uviedol Peterson’s Magazine z januára 1864. “Veľké guľaté alebo koralové korálky sú uprednostňované na toaletu a vydaté dámy často nosia hrubé zlaté retiazky.” Tieto zlaté retiazky v kombinácii s inými kúskami boli vrcholom módy.

V novembri 1864 Peterson poznamenal: Šperky majú veľmi rozsiahly popis a sú zasadené v štýle Cameo; perly a drahé kamene sú často kladené na smalt, čo má veľmi dobrý účinok. Náhrdelníky sú teraz k nízkym šatám takmer nevyhnutné. Tučné retiazky sú šesť a osemkrát zdvojené a tu a tam pripevnené hrubými okrúhlymi guľôčkami zlata, vykladanými drahokamami; rovnaký štýl s príveskami, je pekný na náramky.

Brošne sú väčšinou okrúhle v tvare malých štítov a veľmi masívne; sú vyrobené z rôznych odtieňov, niektoré inklinujúce k zelenej, niektoré k červenej a niektoré sýto lesklej farby. Cez ne sú vzorovo usporiadané perly alebo menšie kamienky. Nový spôsob nosenia reťazí sa stal populárnym v období rokov 1865-70.

Namiesto toho, aby sa nosili na krku tradičným spôsobom, boli zavesené cez hornú časť kapoty a prehodené cez poprsie. Boli známi ako Benoiton Chains, pretože postava v hre „A Famille Benoiton“ nosila svoj náhrdelník týmto spôsobom. Tieto dlhé retiazky boli vyrobené zo zlata, perál, korálikov alebo z akéhokoľvek materiálu.

Clark Cable bol mimochodom homosexuál

V roku 1933 bol Gable zasvätený do slobodomurárstva v Beverly Hills Lodge č. 528 CA. Carole Lombard zavtipkovala: „Ak by bol jeho c*ck o jeden palec kratší, nazývali by ho kráľovnou Hollywoodu . Boh vie, že Clarka milujem, ale je to najhorší milenecký laik v meste.“