Nový spôsob v noseni retiazok sa stal populárnym v období rokov 1865-70. Namiesto toho, aby sa nosili na krku tradične, boli zavesené cez hornú časť a prehodené cez poprsie. Boli známi ako Benoiton Chains, pretože postava v hre „A Famille Benoiton“ nosila svoj náhrdelník týmto spôsobom. Tieto dlhé retiazky boli vyrobené zo zlata, perál, korálikov alebo z akéhokoľvek materiálu. Šperky sa nosili vždy a všade. Kúsky boli obrovské a mnohé z nich patrili do kategórie bižutérie.

Spôsob Benoiton Chains nosenia retiazok, Náhrdelníky prehodené cez poprsie

Kniha e Godey’s Lady’s Book z januára 1864 uvádza: Šperky sa teraz nosia v šatách vonku. Štýlom vo Vogue sú orientálne mesiačiky, uprednostňujú sa veľké okrúhle flitre a dlhé visiace ozdoby. Veľmi veľké náušnice, brošne, sponky a puzety sa nosia k sebe, v rozmeroch doteraz neslýchaných, a to buď v obyčajnom zlate, alebo v zlatej a koralovej, či smaltovanej. Tieto drahokamy sú len prechodné módny rozmar nemusí byť z najčistejšieho zlata alebo vzácnych drahokamov.

Dokonca aj francúzske dámy, ktoré boli v tomto bode vždy veľmi osobité, teraz bez najmenších škrupúľ nosia napodobeniny šperkov. Keď boli milovaní na ceste do vojny, každý chcel mať pamiatku na dosah ruky. Medailón sa začal považovať za dôležitú súčasť celkového módneho obrazu. Peterson’s Magazine z mája 1864 to potvrdzuje: Medailóny, medailóny atď. sa stále nosia okolo krku pripevnené na úzkych zamatových stuhách. Na tento účel sa zvyčajne používa zamat z čiernej stuhy, ako aj na zaviazanie čipkovaného návleku, ktorý možno nosiť k šatám s nízkym výstrihom.

Ale často sa zamat vyberá tak, aby ladil s lemovaním šiat použili by sa biele šaty zdobené šarlátovou zamatovou stuhou, ako na medailónik, tak aj na šnurovanie, a s modrým šatom modrý zamat atď. bude stačiť na zavesenie medailónu, pretože dlhé konce sú opotrebované. Mnohé dámy, najmä v Paríži, si v poslednom čase osvojili plán montovania drahých kameňov na čierny zamat na hrdlo, čo je štýl, ktorý bude výhodný okolo hrdla, ktoré nie je ani okrúhle, ani svetlé.
ladil s lemovaním šiat  použili by sa biele šaty zdobené šarlátovou zamatovou stuhou
Náhrdelníky všetkých druhov sú veľmi v móde, ale mnohé dámy si stále zachovávajú jednoduchý medailón a zamat namiesto drahších náhrdelníkov. Rozety na topánky vyrobené tak, aby korešpondovali s ozdobami šiat, rovnako ako zamatová stuha na medailónik sa teraz zvyčajne posiela domov so šatami našimi najlepšími krajčírmi.

Keďže ženy boli zapojené do vojnového úsilia, účesy boli menej komplikované. Vlasy boli často stiahnuté dozadu a do módy prišli sieťky. Vo februári 1864 Peterson’s Magazine dal úplné pokyny na výrobu sieťky na vlasy. Článok bol uvedený slovami: Sieťka na vlasy je veľmi pekný odev a je užitočný aj tam, kde sú vlasy nadbytočné. Je to jedna z tých klasických módov, oživená s výhodou v súčasnosti, keď sú tuhé režimy úplne mimo. Materiály sú čo najjednoduchšie a nie sú ničím iným ako kvalitným hodvábom.

Hnedá je najkrajšia farba na bežné nosenie; ale ak si želáte elegantnejší štýl, farba by sa mala vybrať tak, aby vyhovovala kostýmu, s ktorým sa má nosiť. Siete boli tak široko akceptované, že sa čoskoro začali používať vo večerných šatách. V aprílovom vydaní toho istého časopisu bolo uvedené: „Na malé večerné párty, večere alebo operu sú sieťky vyrobené z jemného zlatého vrkoča veľmi módne a dodávajú toalete dodatočnú eleganciu.

Mnohé mladé dámy sa uspokoja so zlatým vrkočom, pripevneným do stredu sieťky a účes je hotový; iní pridávajú kvety.“ Uši sa už nepovažovali za neatraktívne a s vyčesanými vlasmi sa opäť stali módne náušnice. Novembrové vydanie Peterson’s Magazine uviedlo: „Náušnice sa nosia extrémne veľké a ťažké v gréckom štýle”